تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 جولای 2025 - 17:02
69 بازدید
کد خبر : 34332
0 نظر

بجنورد- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۲۸ زوج نابارور در استان که تحت درمان کلینیک ناباروری بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد بودند، سال گذشته صاحب فرزند شدند.

۲۸ زوج نابارور خراسان شمالی صاحب فرزند شدند

محمدرضا صفدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سال ۱۳۹۸ تاکنون، برای یک‌هزار و ۹۶۴ زوج نابارور در خراسان شمالی پرونده درمانی تشکیل شده و در سه‌ماهه نخست امسال نیز دو هزار و ۳۱۱ مورد مراجعه به کلینیک ناباروری ثبت شده است.

وی ادامه داد: نوع درمان ناباروری بسته به شرایط زوجین متفاوت است؛ عواملی مانند سن زوجین به‌ویژه سن زن، علت ناباروری (زنانه، مردانه یا ترکیبی) و شدت مشکل، در تعیین روش درمان و تعداد مراجعات تأثیرگذارند و بر همین اساس، آمار ۲۳۱۱ مورد مراجعه در سه ماه نخست امسال شامل مراجعات تکراری بیماران نیز می‌شود و به‌طور میانگین هر زوج دو تا چهار بار در ماه به مرکز مراجعه می‌کنند.

صفدری با اشاره به آمار درمان‌ها گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری، ۴۴ مورد عمل IVF، ۴۰ مورد IUI و ۲۸ مورد انتقال جنین در کلینیک ناباروری بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد انجام شده است و این در حالی است که میزان موفقیت درمان ناباروری در سال گذشته ۲۴ درصد بوده وی افزود: میزان موفقیت در انجام IVF، تخمک‌کشی و انتقال جنین در سال گذشته حدود ۲۰ درصد بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پایان گفت: سال گذشته ۲۸ نوزاد حاصل از درمان ناباروری در این استان متولد شدند و در سه‌ماهه نخست امسال نیز برای ۱۰۵ زوج نابارور پرونده جدید تشکیل شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 4 =