تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 ژوئن 2026 - 15:22
2 بازدید
کد خبر : 85206
0 نظر

بوشهر- رئیس اداره دامپزشکی گناوه از اجرای طرح پایش و نمونه‌برداری تخصصی در مراکز تکثیر میگوی این شهرستان خبر داد.

مراکز تکثیر میگو در گناوه به صورت مستمر پایش و نظارت می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی رضایی‌نیا عصر چهارشنبه با تأکید بر اهمیت امنیت زیستی در صنعت آبزی‌پروری اظهار کرد: در راستای کنترل بیماری‌های استراتژیک صنعت میگو، کارشناسان این شبکه با حضور میدانی در مراکز تکثیر، اقدام به نمونه‌گیری از پست‌لاروهای زنده کردند.

رئیس اداره دامپزشکی گناوه افزود: این آزمایش‌ها با هدف تشخیص زودهنگام بیماری‌های خطرناکی نظیر لکه سفید (WSSV) و نکروز حاد هپاتوپانکراس (AHPND) انجام می‌شود.

وی افزود: نمونه‌های اخذ شده در شرایط استاندارد و با رعایت زنجیره سرد به آزمایشگاه مرجع ارسال شده‌اند تا سلامت محموله‌ها پیش از ورود به چرخه پرورش تضمین شود.

رئیس اداره دامپزشکی گناوه در پایان خاطرنشان کرد: پایش مستمر و انجام آزمایش‌های دوره‌ای، کلیدی‌ترین اقدام برای حمایت از تولید پایدار و حفظ سرمایه‌های اقتصادی بهره‌برداران در صنعت شیلات است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × سه =