درمنه یا درمنه گیاهی است که از خانواده کاسنی می‌باشد. این گیاه به دلیل خواص متعددی که دارد، در داروسازی گیاهی کاربردهای زیادی دارد. گیاه درمنه گل‌های کوچک و زرد دارد و از آن برای تهیه روغن‌های اساسی نیز استفاده می‌شود. چای آرتمیزیا که با مخلوط کردن دو تا سه قاشق غذاخوری از گل و

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر : 2287
گوش درد را چگونه تسکین دهیم؟

درمنه یا درمنه گیاهی است که از خانواده کاسنی می‌باشد. این گیاه به دلیل خواص متعددی که دارد، در داروسازی گیاهی کاربردهای زیادی دارد. گیاه درمنه گل‌های کوچک و زرد دارد و از آن برای تهیه روغن‌های اساسی نیز استفاده می‌شود.

چای آرتمیزیا که با مخلوط کردن دو تا سه قاشق غذاخوری از گل و برگ درمنه در یک فنجان آب جوش، و درنهایت پس از 10 دقیقه آماده می‌شود، اثرات بسیار متمایزی دارد و مصرف روزانه آن خطرناک نیست. این گیاه از آرامبخش بودن خود، تأثیرات ارزشمندی بر روی بی‌خوابی دارد و سردرد را تسکین می‌دهد. درمنه برای تسکین درد گوش نیز مفید است.

درمنه باعث کاهش درد گوش می‌شود و به دلیل خواص ضدمیکروبی که دارد، به بهبود عفونت مثانه و کمک به درمان انگل‌های روده کمک می‌کند. این نوشیدنی میزان خونریزی و درد دوره قاعدگی را کاهش می‌دهد و به عنوان یک نوشیدنی آرامبخش در این دوره استفاده می‌شود. روغن‌های اساسی، فلاوانوئیدها، کومارین و تانین از ترکیبات مفید این گیاه هستند که بسیاری از نیازهای بدن را تأمین می‌کنند.

چای درمنه یک نوشیدنی مفید برای بیماری‌های گوارشی است و می‌تواند به درمان التهاب روده، اسهال، یبوست، سندرم روده تحریک‌پذیر، سوزش معده و درد معده کمک کند. این چای، علاوه بر افزایش اشتها، به هضم و جذب مواد مغذی کمک می‌کند و ترشح صفرا را بهبود می‌بخشد و در درمان زردی و هپاتیت موثر است.

افراد مبتلا به حملات صرع و اضطراب می‌توانند از اثرات مثبت درمنه بر روی سیستم عصبی بهره‌مند شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.