تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 اکتبر 2025 - 16:49
43 بازدید
کد خبر : 62263
0 نظر

عضو کمیسیون بهداشت، خواستار بازنگری در مدیریت و توزیع منابع برای ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات بیمارستان‌ها شد.

لزوم بازنگری مدیریتی در ایمن‌سازی و نوسازی بیمارستان‌ها

عالیه زمانی کیاسری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر با اشاره به اهمیت ایمن‌سازی و بازطراحی ساختار بیمارستان‌های کشور گفت: هر بیمارستان، چه دانشگاهی و آموزشی باشد و چه درمانی، دارای ساختار تشکیلاتی و استانداردهای مشخص در حوزه سلامت است که در گذر زمان نیازمند مرمت، مقاوم‌سازی یا حتی جایگزینی کامل برخی بخش‌ها می‌شود.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته، در بسیاری از بیمارستان‌های کشور فرآیند جایگزینی و نوسازی بر اساس شرایط اعتباری و دیدگاه‌های موجود در حوزه سلامت انجام شده است، اما در حال حاضر، با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای و اعتبارات ملی، نمی‌توان تنها بر منابع دولتی تکیه کرد و باید از ظرفیت مشارکت فعالانه بخش‌های مختلف استفاده شود.

بازنگری مدیریتی، کلید ارتقای خدمات درمانی

زمانی تأکید کرد: اگرچه شرایط فعلی بیمارستان‌ها در کل قابل قبول است، اما آنچه بیش از هر چیز نیازمند توجه است، بازنگری در مدیریت حوزه سلامت است و ما باید در حوزه مدیریت سلامت و در نحوه توزیع منابع، بازطراحی اساسی انجام دهیم تا بهره‌وری افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در صورت تغییر رویکرد مدیریتی و اصلاح تعارض منافع در حوزه سلامت، همین امکانات و تجهیزات موجود می‌تواند خدماتی با کیفیت بالا به بیماران ارائه دهد؛ زیرا ما از نظر منابع انسانی بسیار توانمند هستیم و کافی است جایگاه معنوی ارائه‌دهندگان خدمت نیز تقویت شود تا ساختار فعلی نظام سلامت به بهترین شکل عمل کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 7 =