تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 دسامبر 2025 - 12:24
29 بازدید
کد خبر : 77639
0 نظر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان از انجام  سومین عمل انسان‌دوستانه و نجات‌بخش اهدای عضو سالجاری در این منطقه خبر داد.

سومین اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در بیمارستان شهید بهشتی  آبادان

 

دکتر مسعود هدایت صبح امروز در گفتگو با خبرنگار وبدا در آبادان اظهار کرد: مرد ۳۱ساله‌ای که با تشخیص کاهش سطح هوشیاری در تاریخ ۱۵ آذر ماه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی  آبادان بستری بود، پس از تأیید مرگ مغزی توسط تیم تخصصی و با رضایت خانواده نوع‌دوست ایشان، اعضای حیاتی بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: پس از انجام هماهنگی‌های لازم توسط همکاران واحد شناسایی مرگ مغزی و اورژانس ۱۱۵، بیمار به منظور انجام فرایند پیوند به مرکز فراهم‌آوری اعضا در بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: براساس اعلام تیم پیوند، کبد فرد یادشده به مردی ۵۵ساله و کلیه او نیز به خانمی ۴۰ساله اهدا شد.

دکتر هدایت ضمن قدردانی از خانواده ایثارگر اهداکننده عضو و همچنین تلاش ارزشمند کوردیناتورهای پیوند، تیم تأییدکننده مرگ مغزی و اورژانس فوریت‌ها، افزود: اهدای عضو، نماد والای نوع‌دوستی و احیای دوباره زندگی در پیکر جامعه است و دانشگاه علوم پزشکی آبادان همواره از خانواده‌های بزرگواری که در سخت‌ترین لحظات، به این اقدام انسان‌دوستانه رضایت می‌دهند، قدردانی می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + 14 =