تاریخ انتشار : جمعه 3 اکتبر 2025 - 4:35
62 بازدید
کد خبر : 58769
0 نظر

رییس بخش مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اعظم گفت: رژیم اسرائیل در برهه‌هایی با نفوذ جاسوسانی به جمع پزشکان بدون مرز از آنها سوء استفاده کرده است.

سوءاستفاده اسرائیل از پزشکان بدون مرز

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جواد حسینی نژاد، در گفتگو با برنامه افق روشن رادیو سلامت، افزود: رژیم صهیونیستی بارها از پزشکان بدون مرز به عنوان جاسوس استفاده کرده و ارتباط خوبی نیز با آنها داشته است اما در جریان امداد رسانی آنها به مردم غزه؛ رژیم اسرائیل چهره دیگری از خود نشان داده به طوری که با حمله به پزشکان بدون مرز، حتی اجازه ورود آنها به غزه را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: پزشکان بدون مرز با ملیت‌های مختلف به صورت داوطلبانه در جنگ ها و بلایا حاضر می‌شوند آنها انگیزه‌های سیاسی و نظامی ندارند و تلاششان، نجات انسان‌های آسیب دیده در جنگ و بلایای طبیعی است.

حسینی نژاد با اشاره به کنوانسیون ژنو و محافظت از کادر درمان و بیمارستان‌ها افزود: در جنگ جهانی دوم برای اینکه بیمارستان‌ها توسط خلبانان قابل شناسایی و مورد هدف بمباران هوایی قرار نگیرند به صورت H ساخته می‌شد (مخفف کلمه Hospital یعنی بیمارستان).

وی تاکید کرد: در دوران جنگ جهانی دوم، آلمان‌ها که از نگاه صهیونیست‌ها؛ جنایتکار هستند، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را هدف بمباران قرار نمی‌دادند اما در قرن حاضر رژیم صهیونیستی با تمام ادعای اشراف اطلاعاتی، بیمارستان‌ها و پزشکان را هدف گلوله‌های خود قرار می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − دو =