تاریخ انتشار : دوشنبه 26 می 2025 - 1:30
55 بازدید
کد خبر : 30341
0 نظر

نگرانی از پشه‌های ناقل بیماری در دریاچه پساب یزد، با اطمینان خاطر از سوی معاون فنی مرکز بهداشت استان رفع شد.

خبری از پشه‌های بیماری زا در دریاچه پساب یزد نیست

به گزارش وبدا- یزد ،و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز یزد، دکتر مسعود شریفی گفت: در سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۲۰ مرحله صید پشه و لاروگیری از دریاچه پساب انجام شده است.

وی افزود: تاکنون هیچگونه پشه ی بیماری‌زا یا ناقل بیماری در این منطقه صید نشده است.

دکتر شریفی ادامه داد: پس از تشکیل نشست‌های مرتبط با پساب، نگرانی‌های زیادی درباره احتمال تجمع و تکثیر پشه‌های ناقل بیماری در محل‌های تجمع پساب مطرح شد. از این رو، دریاچه پساب و اطراف آن به عنوان مناطق عمده حشره‌شناسی مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تلاش‌های مداوم در این زمینه ادامه دارد و نتایج نشان می‌دهد که وضعیت پشه‌ها در این منطقه تحت کنترل است و هیچ تهدیدی در ارتباط با انتشار بیماری از این پشه‌ها وجود ندارد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد خاطرنشان کرد؛ نتایج حاصل از تلاش‌های بهداشتی نشان می‌دهد که پشه‌های موجود در دریاچه پساب، گونه‌های معمولی هستند و خطری برای سلامت مردم ایجاد نمی‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 8 =