هیچ فردی از داشتن موهای خشک و شکننده خرسند نیست. موهای خشک، علاوه بر آسیب پذیری بیشتر، ظاهری پژمرده و نامطلوب نیز دارند. معمولاً موهای خشک رنگ کدری دارند و اگر به موها به موقع مراقبت نشود، از حالت طبیعی خود خارج می‌شوند. خوشبختانه، طبیعت در همه جا به ما انسان‌ها کمک می‌کند. در این

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۴۲
کد خبر : 1889
نرم کننده مو

هیچ فردی از داشتن موهای خشک و شکننده خرسند نیست. موهای خشک، علاوه بر آسیب پذیری بیشتر، ظاهری پژمرده و نامطلوب نیز دارند. معمولاً موهای خشک رنگ کدری دارند و اگر به موها به موقع مراقبت نشود، از حالت طبیعی خود خارج می‌شوند.

خوشبختانه، طبیعت در همه جا به ما انسان‌ها کمک می‌کند. در این مورد خاص، شما می‌توانید به طبیعت روی آورید. شاید فکر کنید رفع خشکی موها دردسرساز و هزینه‌بر باشد، اما واقعیت چنین نیست. به جای صرف هزینه برای خرید انواع نرم کننده‌های گران قیمت از بازار، شما می‌توانید به سادگی از نرم کننده‌های طبیعی برای مو استفاده کنید که بسیاری از آنها را با استفاده از مواد در دسترس در منزل تهیه کنید.

در ادامه، بهترین نرم کننده‌های طبیعی برای مو را معرفی خواهیم کرد:

چرا به نرم کننده ها نیاز داریم؟

موها روزانه در معرض عوامل محیطی مختلف مانند آلودگی هوا قرار می‌گیرند و آسیب می‌بینند، همچنین رطوبت خود را از دست می‌دهند. در چنین شرایطی، استفاده از نرم کننده‌ها تنها راه حلی است که برای موها وجود دارد. البته معمول است که نرم کننده فقط برای ساقه مو استفاده شود، زیرا این ممکن است به مشکلاتی مانند ریزش مو منجر شود. البته ما نمی‌دانیم تا چه اندازه این ادعا درست است، اما بهتر است به توصیه پزشکان توجه کنیم تا اطمینان بهتری داشته باشیم.

اما نرم کننده‌ها چه خدمت مهمی به انسان‌ها ارائه کرده‌اند؟ مهمترین چیزی که با استفاده از نرم کننده‌ها به دست می‌آید، احیای موهای آسیب دیده است. اگر موهای شما به طور مکرر با مواد شیمیایی مانند رنگ مو در تماس باشند، استفاده از نرم کننده برای شما الزامی است. نرم کننده باعث کاهش پرزیدگی مو، کاهش اصطکاک بین رشته‌های مو و صاف و درخشان شدن موها می‌شود. علاوه براین، آن‌ها را درخشان می‌کند.

جالب است بدانید که افرادی که موهای صافی دارند، استفاده از نرم کننده‌ها را به عنوان بخشی از روتین مراقبت از موهای خود در نظر گرفته‌اند. آنها به این حقیقت ایمان دارند که استفاده از نرم کننده می‌تواند رطوبت موها را حفظ کرده و آنها را درخشان‌تر نماید.

معرفی بهترین نرم کننده های طبیعی مو

همانطور که قبلاً اشاره شد، نرم کننده‌های مو معمولاً به ریشه مو و پوست سر نمی‌رسند. اما استفاده از نرم کننده‌های طبیعی می‌تواند این موضوع را تغییر دهد. با استفاده از یک نرم کننده طبیعی، می‌توانید همه قسمت‌های مو را پوشش دهید و نگرانی از مشکلاتی مانند ریزش مو نداشته باشید.

روغن زیتون و ماست از بهترین نرم کننده‌های طبیعی برای موها هستند. ماست به حفاظت از ساقه مو کمک می‌کند و موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند. همچنین، روغن زیتون ساختار مو را حفظ کرده و مشکلاتی مانند شوره و ریزش مو را کاهش می‌دهد. برای تهیه این نرم کننده طبیعی، می‌توانید یک قاشق چایخوری روغن زیتون، دو قاشق غذاخوری ماست و یک تخم مرغ را مخلوط کنید. سپس از این مخلوط بر روی موها استفاده کنید و موها را به مدت ۱۵ دقیقه با یک کلاه حمام بپوشانید. در نهایت، موها را با آب خنک شستشو دهید. این ماسک را می‌توانید دو هفته یک بار استفاده کنید.

روغن نارگیل نیز یک نرم کننده طبیعی برای موها است. این روغن خاصیت نفوذ بالایی دارد و به موها کمک می‌کند تا عمقی تغذیه شوند. برای استفاده از روغن نارگیل، سه قاشق غذاخوری روغن را به مدت کوتاهی گرم کنید و به آرامی از ریشه تا نوک موها را با آن ماساژ دهید. سپس موها را به طور کامل ماساژ دهید و آنها را با حوله گرم بپوشانید و به مدت ۴۵ دقیقه صبر کنید. سپس موها را با آب و شامپو بدون سولفات بشویید. توصیه می‌شود این نرم کننده را ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

سرکه سیب، شاید بگویید سرکه سیب به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، نمی‌تواند به عنوان نرم‌کننده و مرطوب‌کننده برای موها مفید باشد. اما این تصور کاملاً اشتباه است. سرکه سیب قابلیت تغذیه و مرطوب‌کنندگی موها را دارد و در بسیاری از موارد به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی برای موهای فر و نرم استفاده می‌شود.

برای استفاده از این ماده طبیعی، می‌توانید دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان آب مخلوط کرده و آن را در نزدیکی خود قرار دهید. پس از شستشوی موها با آب و شامپو بدون سولفات، موها را در محلول سرکه سیب رقیق شده غوطه ور کنید و سپس پوست سر را ماساژ دهید و اطمینان حاصل کنید که موها به طور یکنواخت با محلول سرکه سیب پوشانده شده‌اند. می‌توانید موها را آبکشی نکنید، اما اگر احساس راحتی ندارید، در پایان می‌توانید آنها را با آب خنک بشویید. توصیه می‌شود هفته‌ای دوبار از سرکه سیب استفاده کنید.

جوش شیرین یک نرم‌کننده چند منظوره است که به طور عمده برای پاکسازی موها و پوست سر از مواد شیمیایی و آلودگی‌ها استفاده می‌شود. این ماده دارای خاصیت ضد قارچ است که پوست سر را تمیز نگه می‌دارد. با این حال، به یاد داشته باشید که نباید از جوش شیرین بیش از حد استفاده کنید زیرا می‌تواند پوست سر را تحریک کرده و به موها آسیب برساند. استفاده هفتگی یک بار در ماه کافی است.

برای استفاده، می‌توانید یک چهارم فنجان جوش شیرین را با نصف فنجان نرم‌کننده مو مخلوط کرده و این مخلوط را روی موها بمالید. بعد از غوطه ور کردن موها در این مخلوط، سرتان را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و یک حوله گرم روی کیسه قرار دهید. یک ساعت صبر کنید و در نهایت موها را با آب خنک بشویید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.