دکتر احمد قره باغیان مدیرعامل جدید سازمان انتقال خون با همراهی دکتر صادق نیت، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی، در محل سازمان انتقال خون حاضر شد و رسما کار خود را آغاز کرد.
به گزارش وبدا، دکتر احمد قرهباغیان با حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهعنوان مدیر عامل جدید سازمان انتقال خون ایران منصوب شد.
دکتر قرهباغیان از چهرههای برجسته علمی و بین المللی کشور در حوزه سلامت و طب انتقال خون است که صبح امروز، در جلسه ای با حضور دکتر صادقنیت، مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مدیرکل حوزه وزارتی، معاونان و مدیران ستادی، سکاندار سازمان انتقال خون شد.
در این مراسم، دکتر صادق نیت، ضمن تقدیر از تلاشها و زحمات کلیه همکاران و مدیران سازمان، خصوصا دکتر مصطفی جمالی، مدیرعامل پیشین، وی را فردی اخلاق مدار دانست و ابراز امیدورای کرد در این مسیر با دکتر قره باغیان نهایت همکاری را مبذول کند.
وی همچنین بر استمرار ارتقای کیفیت خدمات انتقال خون، تقویت زیرساختهای تأمین خون سالم و گسترش فرهنگ اهدای خون داوطلبانه تأکید و به خاطر زحمات شبانه روزی مدیران و کارکنان سازمان طی ایام تعطیل خصوصا بحران و جنگ تحمیلی 12 روزه تقدیر و تشکر کرد.
دکتر قره باغیان مدیرعامل جدید سازمان انتقال خون نیز در این مراسم گفت این سازمان دارای دو سرمایه ارزشمند است؛ اهداکنندگان خون و پرسنل خدوم آن که باید به هر دو نگاه ویژه و خاص داشت.
وی تاکید کرد: برای خون هیچ جایگزینی وجود ندارد و هنوز مراکز درمانی برای ادامه حیات نیازمند خون و فرآورده هستند.
دکتر قره باغیان رضایت کارکنان را نیز ضامن رضایت اهدا کنندگان دانست و تاکید کرد: احترام به کارکنان حتی از رضایت مادی مهمتر است و در حد توان باید تلاش کنیم تا نیازهای کارکنان فراهم شود.
وی انتقال خون را نهادی کاملا مردمی دانست که از دل مردم برخاسته و باید در دل آنها جای گیرد و خدشه دار شدن اطمینان و اعتماد عمومی می تواند بسیار آسیب زا باشد.
دکتر قره باغیان چالش پلاسما را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: تهیه پلاسما به صورت داوطلبانه یک بحث علمی است و ایجاد شبهه در داوطلبانه بودن اهدای خون یا پلاسما می تواند به اعتماد عمومی لطمه بزند و باید با تلاش عزیزان و کمک یکدیگر به وظایف و ماموریت های سازمان عمل کنیم و هیچ بیماری نباید به دلیل نبود خون و فرآورده درمانش متوقف شود یا به تعویق افتد.
وی ابراز امیدواری کرد کارهای خوبی که از سال 1353 با تاسیس سازمان آغاز شده است ادامه یابد و ایران الگوی مناسبی برای کشورهای آسیایی و سایر مناطق جهان باشد. او ضمن تشکر از دکتر صادق نیت به خاطر حضور در این مراسم از زحمات دکتر مصطفی جمالی و مدیران ایشان قدردانی کرد.
دکتر جمالی نیز در این مراسم ضمن معرفی معاونان و مدیران ارشد سازمان با اشاره به شرایط سختی که در حال حاضر وجود دارد، برای دکتر قره باغیان آرزوی موفقیت کرد و از مدیران و کارکنان خواست تا طبق وظیفه، تمام قد از ایشان حمایت کنند و ابراز امیدواری کرد با همت دکتر قره باغیان اتفاقات خوب تداوم یافته و نقاط ضعف با درایت ایشان برطرف شود.
روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران نیز ضمن تبریک این انتصاب شایسته، برای دکتر احمد قرهباغیان در انجام مسئولیت خطیر خود و خدمت به سلامت مردم، آرزوی موفقیت و توفیق کرد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0