تاریخ انتشار : جمعه 29 می 2026 - 20:04
10 بازدید
کد خبر : 84653
0 نظر

شادگان ـ رئیس اداره دامپزشکی شادگان از مایه‌کوبی ۸۴ هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی در این شهرستان خبر داد.

۸۴ هزار رأس دام در شادگان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند

معین حمزه پور علوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در طی یک سال گذشته و در طرح واکسیناسیون عمومی تب برفکی، ۲۳ هزار رأس دام سنگین (گاو) و ۶۱ هزار رأس دام سبک (گوسفند) در شهرستان شادگان واکسینه شد.

وی افزود: این طرح در قالب چندین اکیپ واکسیناسیون در شهرستان شادگان اجرا و به اتمام رسید.

رئیس اداره دامپزشکی شادگان تأکید کرد: این بیماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و واکسیناسیون و ایمن سازی دام‌ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای واحدهای دامداری موثرترین راه برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر است.

حمزه پور علوی در پایان با بیان اینکه این بیماری ها می‌تواند منجر به تلفات وسیع در دام های اهلی شود، گفت: در همین راستا نیز بیماری های مذکور همه ساله تحت مراقبت کارشناسان دامپزشکی شادگان قرار می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − سه =