تزریق ژل لب، یکی از روش های درمانی و زیبایی است که امروزه در میان بانوان طرفداران زیادی را دارد. اغلب افرادی که به این خدمات زیبایی تمایل دارند، علاقه مند به تغییر فرم و حجم لب هایشان می باشند. یکی از مواردی که در ایجاد نتایج مطلوب بعد از تزریق ژل لب، تاثیر بسیار

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۴۵
کد خبر : 2539
بوتاکس

تزریق ژل لب، یکی از روش های درمانی و زیبایی است که امروزه در میان بانوان طرفداران زیادی را دارد. اغلب افرادی که به این خدمات زیبایی تمایل دارند، علاقه مند به تغییر فرم و حجم لب هایشان می باشند. یکی از مواردی که در ایجاد نتایج مطلوب بعد از تزریق ژل لب، تاثیر بسیار زیادی را دارد، رعایت مراقبت های بعد از ژل لب است. در ادامه با ما همراه شوید تا با مهم ترین نکات مراقبتی بعد از تزریق ژل لب آشنا شویم.

مراقبت های بعد از ژل لب چیست؟

پس از تزریق ژل لب، بروز برخی عارضه ها از جمله کبودی، تورم، قرمزی در ناحیه تزریق و … طبیعی است. به طوری که افراد باید تلاش کنند تا برخی مراقبت ها را در نظر بگیرند تا بروز این عارضه ها را به حداقل برسانند.

در ادامه به مهم ترین مراقبت های بعد از ژل لب که رعایت آن ها پس از تزریق فیلر لب ضرورت دارد، اشاره کرده ایم.

استفاده از کیسه یخ

قرار دادن کیسه های یخ بر روی لب، یکی از روش‌ های ساده برای کم کردن میزان تورم، درد و خارش در ناحیه تزریق ژل لب است. کیسه یخ بر روی لب، منجر به کم شدن تورم و التهاب می شود و درد ناشی از ورود سوزن به لب ها را نیز به صورت موقتی کم می کند.

عدم پرداختن به ورزش های سنگین

یکی از توصیه های مراقبتی بعد از تزریق ژل لب، عدم پرداختن به ورزش های سنگین است. به طوری که بهتر است افراد از پرداختن به ورزش های سنگین برای 24 الی 48 ساعت بعد از تزریق ژل لب، خودداری نمایند.

همینطور هر گونه فعالیتی که منجر به بالا رفتن دمای بدن می شود، باید بعد از تزریق ژل لب محدود گردد. افراد باید پس از تزریق ژل لب، از قرار گرفتن در دمای بالا از جمله سونا نیز خودداری نمایند.گرمای زیاد به دلیل اینکه منجر به افزایش فشار خون می شود، تورم در ناحیه تزریق فیلر را نیز بیشتر می کند.

به مدت دو الی سه روز پس تزریق ژل لب نیز بهتر است از شنا کردن خودداری شود. کلری که در آب استخر وجود دارد، بر روی پوست تاثیر منفی می گذارد. به همین دلیل بهتر است در این بازه زمانی، از ورزش های سنگین و فعالیت هایی که منجر به تعریق می شوند، خودداری شود تا ضمن جلوگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق ژل لب، به حفظ نتایج این روش نیز کمک کند.

پرهیز از مصرف داروهای رقیق کننده

یکی از مراقبت های بعد از ژل لب، اجتناب از مصرف داروهای رقیق کننده خون از جمله آسپرین و یا وارفارین است. این داروها خونریزی را افزایش می دهند و عوارض ناشی از تزریق ژل لب از جمله کبودی را کم می کنند. به همین دلیل بهتر است پیش از تزریق ژل لب، با پزشک خود در مورد داروهایی که مصرف می کنید، مشورت کنید.

مراقبت های بعد از ژل لب با غذا خوردن به شکل صحیح

پس از تزریق ژل لب، فرصت دهید تا اثرات داروی بی حسی از بین برود؛ دلیل این موضوع این است که اگر لب بی حس باشد، احتمال گاز گرفتگی لب در هنگام غذا خوردن و آسیب دیدن لب به صورت ناخواسته وجود دارد.

بهتر است زیباجویان اجازه دهند تا ابتدا اثرات ناشی از بی حسی از بین برود، سپس اقدام به خوردن غذا نمایند. همینطور بهتر است در چندین روز ابتدایی نیز از غذاهای نرم که جویدن آن راحت تر است، استفاده شود.

همینطور توصیه می کنند افراد از مصرف غذاهای تند و شور نیز جلوگیری کنند. مصرف اینگونه غذاها منجر به تحریک لب پس از تزریق فیلر می شود.توصیه می شود افراد در روزهای ابتدای از میوه های تازه و آب میوه های طبیعی استفاده کنند تا تورم و کبودی حاصل، سریع تر بهبود پیدا کنند.

لازم به ذکر است که زیباجویان نباید بعد از تزریق ژل لب، از نی استفاده کنند. دلیل این موضوع این است که نی منجر به تغییر شکل لب در قسمت مرکزی می شود.

عدم مصرف الکل

پس از تزریق ژل لب، پزشک به عنوان یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از ژل لب، توصیه می کند افراد مصرف الکل را به حداقل برسانند. الکل به عنوان یک رقیق کننده خون عمل می کند و منجر به کاهش تورم، کبودی و التهاب در ناحیه تزریق ژل لب می شود.

عدم مصرف سیگار

سیگار کشیدن پس از تزریق ژل لب، خطر ابتلا به عفونت را بالا می برد. سیگار ترکیباتی دارد که احتمال بروز عفونت و التهاب بعد از تزریق ژل لب را افزایش می دهد. به همین دلیل بهتر است بعد از تزریق ژل لب، از مصرف سیگار خودداری شود.

اجتناب از دوش گرفتن یا حمام

پس از تزریق ژل لب، بهتر است زیباجویان از دوش گرفتن و یا حمام نیز بپرهیزند. دلیل این موضوع این است که دوش گرفتن و حمام داغ، منجر به تشدید کبودی و تورم می شود. حفظ تمیزی صورت منجر به کم شدن عفونت نیز می گردد. پس از گذشت چند روز از تزریق فیلر لب ، بهتر است دوش گرفتن با آب ولرم و خنک صورت بگیرد.

مصرف مسکن از مراقبت های بعد از ژل لب

برخی از افراد بعد از تزریق ژل لب، درد زیادی را تجربه می کنند. در این شرایط پزشکان استفاده از برخی داروهای مسکن از جمله تیلنول را تمدید می کنند. نکته قابل توجه این است که افراد باید از مصرف داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی (NSAID) خودداری نمایند چراکه منجر به رقیق شدن خون می شود. بنابراین نوع داروی مسکنی که افراد بعد از تزریق ژل لب استفاده می کنند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

عدم رعایت مراقبت های بعد از ژل لب چه پیامد هایی دارد؟

اگر به مراقبت های لازم پس از تزریق ژل لب، توجه نشود، ممکن است افراد پیامدهای ناشی از عدم رعایت این مراقبت ها را تجربه کنند که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

  • سوزش در ناحیه تزریق ژل لب
  • کبودی
  • قرمز شدن محل تزریق
  • التهاب و تورم
  • عدم تقارن

رعایت مراقبت های بعد از ژل لب، ضمن اینکه به کاهش تورم و التهاب در ناحیه لب ها کمک می کند، از بروز عارضه های جانبی و تشدید آن ها نیز جلوگیری می کند. همینطور در نهایت منجر به افزایش ماندگاری ژل لب نیز می شود.
منبع : https://khooba.com/karaj/the-best-lip-gel-injection-doctor-in-karaj/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.