تحقیقات نشان می‌دهد که عدم داشتن رابطه جنسی به مدت طولانی ممکن است تأثیراتی منفی بر سلامت مردان و زنان داشته باشد. البته، تعداد موردنیاز رابطه جنسی برای هر فرد بستگی به سن، سلامت جسمانی، میل جنسی و رابطه او دارد، اما اجتناب یا محدود کردن خود از داشتن رابطه جنسی، به ویژه در مورد

تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۸:۱۶
کد خبر : 1440
عوارض نداشتن رابطه جنسی

تحقیقات نشان می‌دهد که عدم داشتن رابطه جنسی به مدت طولانی ممکن است تأثیراتی منفی بر سلامت مردان و زنان داشته باشد. البته، تعداد موردنیاز رابطه جنسی برای هر فرد بستگی به سن، سلامت جسمانی، میل جنسی و رابطه او دارد، اما اجتناب یا محدود کردن خود از داشتن رابطه جنسی، به ویژه در مورد زن و شوهر، ممکن است تأثیرات منفی بر جسم و روان آن‌ها داشته باشد.

آیا نداشتن رابطه جنسی خطرناک است؟

  • برای افراد مجرد، ضرری ندارد.
  • برای افراد متاهل، ممکن است روی رابطه آنها اثر منفی بگذارد.

برای افراد مجرد:

  • اگر فردی ازدواج نکرده و وابستگی عاطفی به کسی ندارد، نداشتن رابطه جنسی هیچ مشکل جدی‌ای برای او ایجاد نخواهد کرد.

برای افراد متاهل:

  • نداشتن رابطه جنسی می‌تواند روی رابطه زوج‌ها اثر منفی بگذارد.
  • رابطه جنسی به افزایش صمیمیت بین زوج‌ها، احساس لذت و کاهش استرس و فشار روانی کمک می‌کند.

اگر میل جنسی بالایی دارید و قادر به برقراری رابطه نیستید، ممکن است تحت فشار روانی زیادی قرار بگیرید. این فشار روانی می‌تواند روی سلامت روان و جسم شما اثر منفی بگذارد. در این شرایط، از یک روانشناس برای مشاوره کمک بگیرید.

عوارض نداشتن رابطه جنسی

با عوارض نداشتن رابطه جنسی در مردان و زنان آشنا شوید

خطر ابتلا به سرطان پروستات:

مطالعه‌ها نشان می‌دهد که مردانی که به طور مکرر فعالیت جنسی را تجربه می‌کنند، کمتر در معرض خطر سرطان پروستات قرار می‌گیرند. از نتایج یک تحقیق در سال ۲۰۰۶ می‌توان نام برد که افرادی که حداقل ۲۱ بار در ماه انزال را تجربه می‌کنند، به میزان کمتری از افرادی که ۴ تا ۷ بار در ماه انزال دارند، به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند.

خطر بی‌ اختیاری در خانم‌ ها:

فعالیت جنسی مکرر در خانم‌ها می‌تواند به تقویت عضلات کف لگن کمک کرده و به بهبود عملکرد مثانه باعث شود. زنانی که رابطه جنسی منظم دارند، در سنین بالاتر کمتر به مشکلات بی‌اختیاری دچار می‌شوند.

 اضطراب و استرس:

داشتن رابطه جنسی منظم می‌تواند به سلامت روانی مردان و زنان کمک کند، به خصوص برای افرادی که میل جنسی زیادی دارند و ارتباط جنسی دائمی ندارند. این موضوع می‌تواند احساس ناامنی و اضطراب را کاهش دهد. از طرف دیگر، برخی افراد که میل جنسی کمی دارند و با این مسئله مشکلی ندارند، ممکن است با عدم داشتن رابطه جنسی دچار اضطراب و استرس نشوند.

از بین رفتن صمیمیت بین زوج‌ ها:

اگرچه برخی افراد بدون داشتن رابطه جنسی، روابط عاشقانه خوبی داشته باشند، اما برای بیشتر افراد، داشتن رابطه جنسی می‌تواند بر روی تحکیم روابط و صمیمیت زوجین تأثیرگذار باشد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ نشان داد که رابطه جنسی حداقل یک بار در هفته می‌تواند به بهبود روابط و افزایش سطح رضایت از زندگی کمک زیادی کند. برای بیشتر زوج‌ها، داشتن رابطه جنسی می‌تواند احساس صمیمیت و آرامش را افزایش دهد.

بیماری‌ های قلبی:

پژوهش‌ها نشان داده است که افرادی که به‌صورت کمتر از یکبار در ماه اقدام به مطالبه جنسی می‌کنند، به میزان بیشتری به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند. فعالیت جنسی می‌تواند منجر به ترشح هورمون‌ها و کاهش استرس شود و از این طریق می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری نماید.

کاهش سیستم ایمنی بدن:

بنظر می‌رسد فعالیت جنسی مرتب می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که رابطه جنسی سالم و منظمی دارند، معمولا سیستم ایمنی بدنی‌شان قوی‌تر است. افزایش ترشح یک ماده ضد میکروب به نام ایمونوگلوبولین A یا IgA بعد از فعالیت جنسی می‌تواند نقش اصلی در این امر داشته باشد. خواهشمند است توجه داشته باشید که فعالیت جنسی بیش از ۲ بار در هفته می‌تواند میزان IgA را در بدن کاهش دهد.

تأثیر بر کیفیت خواب:

به‌اقرار بررسی‌ها، رابطه جنسی می‌تواند منجر به ترشح هورمون پرولاکتین و اکسی‌توسین در بدن شود و خواب آرام و راحتی را فراهم نماید. فعالیت جنسی معمولا منجر به افزایش ترشح هورمون استروژن در خانم‌ها می‌شود، که عاملی مؤثر در بهبود کیفیت خواب آنان می‌باشد. شخصی که رابطه جنسی نداشته باشد معمولا به‌صورت سخت‌تر به خواب می‌رود و خواب سبک‌تری را تجربه می‌نماید.

اثر رابطه جنسی بر درد در زنان:

یکی از عوارض عدم فعالیت جنسی، تنگ و خشک شدن واژن می‌باشد. این شرایط در هنگام رابطه جنسی می‌تواند برای زنان دردناک‌تر از حالت معمول باشد. این مشکل معمولا پس از چندین بار رابطه جنسی برطرف خواهد شد.

افزایش اختلالات نعوظ:

برجسته شدن نتایج برخی تحقیقات نشان داده است که مردانی که کمتر از یک بار در هفته اقدام به مطالبه جنسی می‌کنند، دو برابر بیشتر به اختلالات نعوظ مبتلا می‌شوند. فعالیت جنسی منظم می‌تواند از ایجاد مشکلات نعوظ در افراد جلوگیری نماید.

اثر رابطه جنسی بر فشار خون:

یکی دیگر از عوارض عدم اقدام به مطالبه‌جنسی، افزایش فشار خون می‌باشد. به نظر می‌رسد که فعالیت جنسی می‌تواند منجر به کنترل فشار خون گردد. فعالیت جنسی باعث افزایش آرامش و کاهش اضطراب می‌شود که به‌طور مستقیم بر فشار خون تأثیرگذار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.