اسفناج یک نوع سبزیجات است که با ویتامین های C، A و آهن و پتاسیم غنی است. این ماده غذایی خنکی دارد و می‌تواند در کاهش تب مفید باشد. بیمارانی که التهاب روده کوچک دارند، می‌توانند از برگهای سبز اسفناج برای درمان استفاده کنند. اسفناج خواص ملین و ضد یبوست دارد، بنابراین افرادی که با

تاریخ انتشار : شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۱۵
کد خبر : 2172
اسفناج درمان کم خونی

اسفناج یک نوع سبزیجات است که با ویتامین های C، A و آهن و پتاسیم غنی است. این ماده غذایی خنکی دارد و می‌تواند در کاهش تب مفید باشد. بیمارانی که التهاب روده کوچک دارند، می‌توانند از برگهای سبز اسفناج برای درمان استفاده کنند.

اسفناج خواص ملین و ضد یبوست دارد، بنابراین افرادی که با مشکل چاقی دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند از آن برای کاهش وزن خود استفاده کنند. طب سنتی درمان سرفه‌های خشک را با استفاده از برگ‌های پخته شده اسفناج، جو پوست کنده و روغن بادام توصیه می‌کند. سوپ اسفناج که با گشنیز تهیه می‌شود، نیز برای سردردهای مربوط به مشکلات گوارش و سیستم هضمی مفید است.

مصرف اسفناج می‌تواند در پیشگیری از سرطان مؤثر باشد، به ویژه در جلوگیری از سرطان روده بزرگ، معده، پروستات، حنجره و رحم. این گیاه خوشمزه را می‌توان در تهیه انواع غذاها استفاده کرد و بهترین دارو برای افراد کم خون است. اسفناج مانند جارویی برای تمیز کردن روده بزرگ عمل می‌کند و ترشحات معده را افزایش می‌دهد. همچنین، این گیاه در تقویت اعصاب، رفع آسم و بهبود گرفتگی صدا نیز تأثیرگذار است.

زیان های استفاده زیاد از اسفناج

باید توجه داشت که مصرف اسفناج برای بیماران مبتلا به آرتروز، سنگ کلیه و مثانه مناسب نیست زیرا حاوی اگزالات است. همچنین، افرادی که سرد مزاج هستند، باید اسفناج را با ادویه‌های گرم مانند زنجبیل و هل مصرف کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.