نوشیدنی‌های گازدار امروزه بسیار محبوب هستند و مردم آن‌ها را مصرف می‌کنند. این نوشیدنی‌ها در قوطی‌های زیبا به بازار عرضه می‌شوند و محبوبیت خود را در میان سایر نوشیدنی‌ها پیدا کرده‌اند. اما در این مقاله به مضرات مصرف این نوشیدنی‌ها خواهیم پرداخت. تاثیرات آنی کوکاکولا پس از مصرف ۱۰ قاشق غذاخوری شکر در مدت ۱۰

تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
کد خبر : 2152
مضررات نوشابه گازدار

نوشیدنی‌های گازدار امروزه بسیار محبوب هستند و مردم آن‌ها را مصرف می‌کنند. این نوشیدنی‌ها در قوطی‌های زیبا به بازار عرضه می‌شوند و محبوبیت خود را در میان سایر نوشیدنی‌ها پیدا کرده‌اند. اما در این مقاله به مضرات مصرف این نوشیدنی‌ها خواهیم پرداخت.

تاثیرات آنی کوکاکولا

پس از مصرف ۱۰ قاشق غذاخوری شکر در مدت ۱۰ دقیقه، شکر وارد سیستم بدن می‌شود. اما به دلیل وجود اسید فسفریک، طعم شیرین آن کاهش می‌یابد.

۲۰ دقیقه بعد، سطح قند در بدن افزایش می‌یابد و انسولین را بیشتر می‌کند. کبد نیز واکنش نشان می‌دهد.

۴۰ دقیقه بعد، کافئین در بدن جذب می‌شود. مردمک چشم بازتر می‌شود، فشار خون بالا می‌رود و بنابراین کبد قند بیشتری را به خون ارسال می‌کند. در این زمان، گیرنده‌های آدنوزین در مغز مسدود می‌شوند و از خوابیدن فرد جلوگیری می‌کنند.

۴۵ دقیقه بعد، بدن با تولید دوپامین بیشتر، مرکز مغز را تحریک می‌کند.

۶۰دقیقه بعد، اسید فسفریک، کلسیم، منیزیم و روی در روده به هم متصل می‌شوند و باعث افزایش متابولیسم می‌شوند. در این حالت، دفع کلسیم از طریق ادرار افزایش می‌یابد.

۶۰ دقیقه بعد، فرد دچار کاهش قند خون می‌شود که باعث بی‌قراری و کاهش انرژی می‌شود. در این زمان، علاوه بر دفع آب موجود در نوشیدنی، مواد مغذی ارزشمند نیز از بدن خارج می‌شود.

تاثیرات درازمدت مصرف یک قوطی کوکاکولا

نوشیدن یک قوطی کوکاکولا در طول روز به مدت طولانی، باعث افزایش وزن می‌شود. یک مطالعه ۸ ساله روی ۹۰۰۰۰ زن نشان داد که این زنان در چهار سال ۵ کیلوگرم وزن اضافه کرده‌اند.

احتمال ابتلا به دیابت در شما بیشتر است. تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که روزانه یک یا چند بار نوشیدنی گازدار یا آب میوه مصرف می‌کنند، بیشتر از کسانی که کمتر مصرف می‌کنند، به دیابت نوع ۲ مبتلا می‌شوند.

احتمالاً به بیماری قلبی مبتلا هستید. مطالعه‌ای که در ژورنال انستیتوی قلب آمریکا منتشر شده است، نشان می‌دهد که افرادی که به مدت چهار سال روزانه یک قوطی نوشابه مصرف می‌کنند، ۲۵ درصد بیشتر در معرض خطر قند خون بالا قرار دارند. همچنین، افرادی که روزانه دو شیرین کننده مصنوعی مصرف می‌کنند، ۴۰٪ بیشتر از کسانی که نوشیدنی‌های شیرین مصرف می‌کنند، دچار حمله قلبی و مرگ ناشی از بیماری قلبی می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =