تاریخ انتشار : جمعه 17 اکتبر 2025 - 5:51
48 بازدید
کد خبر : 62371
0 نظر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در جریان سفر به قاهره با همتای مصری خود دیدار و بر تقویت همکاری‌های مشترک در حوزه‌های آموزش پزشکی، بهداشت، درمان و دارو تأکید کرد.

گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه سلامت، محور دیدار وزرای بهداشت ایران و مصر/تأکید بر تعاملات علمی، آموزشی و دارویی

به گزارش وبدا، دکتر محمد رضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در حاشیه هفتاد و دومین نشست کمیته مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با دکتر خالد عبدالغفار وزیر بهداشت مصر دیدار و گفتگو کرد.

دکتر ظفرقندی در این دیدار بر تقویت همکاری های دوکشور در حوزه های آموزش پزشکی، بهداشت و درمان تاکید کرد. همچنین در این دیدار با توجه به حضور دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در قاهره تسهیل رفت و آمد نمایندگان وزارت بهداشت درخواست شد.

دکتر خالد عبدالغفار وزیر بهداشت مصر نیز گفت: با توجه به قرابت شرایط بهداشتی دو کشور زمینه های همکاری بسیاری وجود دارد.

دکتر عبدالغفار همچنین به موضوع جمعیت اشاره کرد و گفت: در حالیکه ایران مردم را به فرزندآوری تشویق می کند ما نیاز به کنترل جمعیت داریم.

وی گفت: مصر در زمینه دارو زیرساخت خوبی دارد و با توجه به ظرفیت بالای حوزه داروی ایران می توان همکاری موثری داشت.

گفتنی است در این دیدار، دو طرف، نمایندگانی برای بررسی جزئیات همکاری معرفی کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =