مجله

تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 اکتبر 2025 - 9:32
57 بازدید
کد خبر : 58411
تقویم رومیزی از آن دسته هدایای تبلیغاتی است که بیشتر کسب و کارها از آن استقبال می کنند، به ویژه شرکت هایی که برای برند سازی و تبلیغات از آن استفاده می کنند.
راهنمای انتخاب تقویم رومیزی برای شرکت‌ ها | نکات مهم

پادکست راهنمای انتخاب تقویم رومیزی برای شرکت‌ ها | نکات مهم

پرسنل شرکت ها نیز به تقویم رومیزی برای برنامه ریزی و چک کردن تقویم احتیاج دارند، از این رو سفارش تقویم رومیزی شرکتی، یک تیر و دو نشان است! اما انتخاب تقویم رومیزی برای شرکت ها به سادگی خرید تعدادی تقویم رومیزی ساده نیست، زیرا نیاز به سفارشی سازی دارد. در ادامه این مطلب به راهنمای انتخاب تقویم رومیزی برای شرکت‌ ها می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

چطور تقویم رومیزی مناسبی برای شرکت انتخاب کنیم؟

انتخاب یک تقویم رومیزی تبلیغاتی و متناسب با نیازهای شرکت، چالش های مختلفی دارد. زیرا شما باید موارد مختلفی نظیر هماهنگی سررسید یا تقویم تبلیغاتی با هویت برند، ارتباط با مخاطبان هدف و… را در نظر بگیرید. حتی نحوه شخصی سازی صفحات داخلی و درج لوگو روی پایه تقویم اختصاصی هم اهمیت دارد. از این رو مطالعه راهنمای انتخاب تقویم رومیزی برای شرکت‌ ها، می تواند در این مسیر بسیار مؤثر باشد. در ادامه به نکات مهم انتخاب تقویم رومیزی برای شرکت ها اشاره می کنیم.

مخاطبانتان را بشناسید

اولین گام مهم در سفارش تقویم رومیزی شرکتی، شناخت مخاطبان هدف و نحوه ارتباط گیری محصول شما با آن هاست. بهتر است پیش از سفارش، مخاطبان خود را از نظر معیارهای مختلفی مانند رنج سنی، شغل و دیگر موارد بررسی کنید. اگر قرار است تقویم شرکتی را برای کارمندان خود تهیه کنید، ویژگی های اداری و حرفه ای تقویم را در اولویت قرار دهید و در صورتی که جمعیت مخاطبان بیشتری را در نظر دارید، بهتر است به طراحی هماهنگ با هویت بصری توجه داشته باشید. هر چقدر که به شناخت بیشتری از مخاطبان خود دست پیدا کنید، نتیجه بهتری می گیرید!

تقویم رومیزی

ابعاد تقویم رومیزی مناسب

برای سفارش تقویم رومیزی یا هدایای تبلیغاتی مانند سررسید، بهتر است به ابعاد توجه داشته باشید. آیا ابعاد تقویم رومیزی انتخاب شده توسط شما برای مخاطبانتان کافی خواهد بود؟ اگر پرسنل شرکت شما دائما از تقویم رومیزی استفاده می کنند و نیاز به فضای یادداشت زیادی دارند، بهتر است تقویمی انتخاب کنید که ابعاد آن بزرگ باشد. تقویم های رومیزی از نظر سایز تنوع بسیار زیادی دارد و در صورتی که ابعاد مورد نظرتان را پیدا نکنید، می توانید به صورت سفارشی نیز تقویم رومیزی با ابعاد مطابق سلیقه چاپ کنید. با این حال تقویم های رومیزی با ویژگی های خاص مانند تقویم یادداشت دار نیز وجود دارد که برای محیط های اداری کاربری است.

طراحی با هویت بصری برند

استفاده از جزئیات هویت بصری مانند چیدمان درست فونت، لوگوی سایت، پیام برند و رنگ سازمانی از نکات کلیدی سفارش تقویم رومیزی به حساب می آید. در صورتی که تقویم رومیزی تبلیغاتی شما با کیفیت باشد، اما المان های طراحی تبلیغاتی در آن به خوبی رعایت نشود، ممکن است در تبلیغات شما تأثیر منفی ایجاد کند. از این رو پیشنهاد می شود از یک تیم آرتیست گرافیک برای سفارشی سازی جلد و دیگر اجزای آن کمک بگیرید. طراحان گرافیک می توانند با استفاده از رنگ های مکمل و طراحی جذاب، تقویم شما را به یک هدیه ماندگار تبدیل کنند.

سفارشی پایه تقویم رومیزی

برای تولید بیشتر مدل های تقویم رومیزی از پایه جلد سخت استفاده می شود. یکی از مزایای بکارگیری پایه جلد سخت برای تقویم رومیزی، امکان درج لوگو و نام برند به صورت فویل کوب یا طلاکوب است. با توجه به تنوع رنگ در فویل کوب، برندها می توانند رنگ مکمل رنگ سازمانی یا مشابه آن را برای تقویم رومیزی پیدا کنند و لوگو، شعار برند و… را روی پایه چاپ کنند. این کار زیبایی بیشتری به تقویم رومیزی تبلیغاتی می بخشد و برای برندسازی گزینه مناسبی است.

تقویم رومیزی

کیفیت کاغذ تقویم

برای کاغذ کاور تقویم از کاغذ گلاسه یا کاغذ فانتزی استفاده می شود که هر دو خصوصیات مخصوص به خود را دارند. اما کیفیت این کاغذها با توجه به جنس کاغذ متفاوت است. در صورتی که در تولید تقویم رومیزی تبلیغاتی از کاغذ بی کیفیت استفاده شود، ممکن است در ماه های اولیه استفاده، دچار پارگی شود. از این رو پیش از انتخاب تقویم رومیزی، بهتر است جنس کاغذ را به خوبی چک کنید.

چه زمانی تقویم رومیزی تبلیغاتی سفارش دهیم؟

تقویم رسمی کشور یا سالنامه سال جدید، در اولین روزهای آبان ماه منتشر می شود و در همین بازه زمانی، چاپخانه ها و مراکز تولید تقویم رومیزی، مدل های سال جدید را معرفی می کنند و از آذر ماه، سفارش های تقویم رومیزی شروع می شود. در این بین سفارش تقویم رومیزی بهتر است پیش از اسفند ماه انجام بگیرد، به این دلیل که در روزهای پایانی، تعداد سفارش ها زیاد شده و بسیاری از محصولات ناموجود می شود. از طرفی مراکز تولید تقویم رومیزی و انتشارات، به شدت شلوغ شده و امکان ثبت سفارش جدید برای بسیاری از آن ها وجود ندارد.

برای تولید تقویم رومیزی سفارشی باید به چاپخانه های مجهز مراجعه کنید، زیرا تقویم های رومیزی تبلیغاتی در تیراژ بالا تولید می شوند و بسیاری از چاپخانه ها، توانایی تولید تیراژ بالا ندارند. از این رو زمان انجام سفارش های تولید تقویم رومیزی، بین 20 تا 25 روز کاری است. در این بازه زمانی مراحل چاپ، صحافی و… روی تقویم های رومیزی انجام شده و اختصاصی سازی پایه با طلاکوب نیز در انتهای سفارش انجام می شود. در این بازه زمانی بسیاری از شرکت ها سررسید و سالنامه نیز به عنوان هدیه مکمل در کنار تقویم رومیزی سفارش می دهند.

جمع‌بندی

انتخاب تقویم رومیزی برای شرکت‌ها تنها خرید یک ابزار ساده نیست، بلکه تصمیمی استراتژیک در حوزه بازاریابی و برندینگ محسوب می‌ شود. یک تقویم با طراحی زیبا، کیفیت بالا، قابلیت شخصی‌سازی و هماهنگ با هویت برند می‌ تواند نه‌تنها به نظم کاری کمک کند، بلکه تصویری مثبت و حرفه‌ ای از شرکت شما در ذهن مخاطبان ایجاد نماید. به یاد داشته باشید که تقویم رومیزی چیزی فراتر از یک هدیه تبلیغاتی است؛ این محصول می‌ تواند به ابزاری قدرتمند برای معرفی برند و ایجاد ارتباط پایدار با مشتریان تبدیل شود. بنابراین هنگام انتخاب آن، به نکات ذکرشده دقت کنید تا بهترین نتیجه را برای کسب‌ و کار خود به دست آورید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =

راستین پنج‌شنبه , 2 اکتبر 2025 - 10:04

آیا واقعاً تقویم رومیزی تبلیغاتی هنوز هم در سال ۱۴۰۴ کارایی داره؟ خیلی‌ها میگن با وجود ابزارهای دیجیتال مثل اپلیکیشن‌های تقویم، استفاده از تقویم رومیزی قدیمی شده.

کارشناس روابط عمومی دیجیتال پنج‌شنبه , 2 اکتبر 2025 - 10:04

این دغدغه طبیعی هست، اما واقعیت اینه که تقویم رومیزی هنوز هم یکی از ابزارهای تبلیغاتی مؤثر محسوب میشه. دلیلش اینه که بر خلاف اپلیکیشن‌های موبایل، تقویم رومیزی همیشه جلوی چشم افراد قرار می‌گیره. روی میز کار هر کارمند یا مدیر، این محصول به یک یادآور دائمی از برند شما تبدیل میشه. در بازاریابی، اصل “یادآوری مداوم برند” اهمیت زیادی داره و تقویم رومیزی دقیقاً همین نقش رو ایفا می‌کنه. علاوه بر این، امکان شخصی‌سازی کامل مثل درج لوگو، رنگ سازمانی و حتی پیام‌های تبلیغاتی باعث میشه این ابزار سنتی، همچنان یک انتخاب هوشمندانه در استراتژی‌های برندینگ باشه.

نیازمندیها