تاریخ انتشار : شنبه 9 آگوست 2025 - 17:51
67 بازدید
کد خبر : 45531
0 نظر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در اهمیت تغذیه با شیرمادر در سلامت کودک تصریح کرد: تغذیه با شیرمادر از گذشته نیز در جهان مرسوم بوده و کودکان از مادران دیگر بعنوان دایه، شیر دریافت می کردند.

بانک شیر بهترین فرصت برای جبران کمبود شیر مادران

دکتر حسین قربانی افزود: متاسفانه باورهای غلط و بازار اقتصادی و تبلیغات وسیعی که در این حوزه انجام می شود جامعه را به سمت مصرف شیرخشک متمایل کرده است.

وی بانک شیر را بهترین فرصت برای جبران کمبود شیر مادران برشمرد و یادآور شد: امــروزه بانک‌هــای شــیر مــادران، نقـش بسـزایی در جهــت کاهــش مرگ و میــر شــیرخواران داشته و می تواننـد وظایـف متعـددی را در زمینـه گسـترش مصـرف شـیرمـادر بـه عهـده بگیرنـد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین خاطر نشان کرد: هدف از نامگذاری هفته جهانی تغدیه با شیر مادر، تشویق مادران به تغذیه نوزاد با شیر مادر و ارتقای سطح سلامت کودکان در سراسر دنیا است.

وی با اشاره به راه اندازی پانزدهمین بانک شیر کشور در بابل، گفت: نخستین بانک شیر مادرِ شمال کشور برای بهره مندی نوزادان نارس و بیمار که در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند در بیمارستان آیت الله روحانی بابل به همت خیرین سلامت به بهره برداری رسید.

دکتر قربانی همچنین با اشاره به اینکه استفاده از شیر مادر بهترین تجویز جهت تقویت سیستم ایمنی، مغز و اعصاب نوزادان است، تصریح کرد: مادرانی که شیر اضافی دارند بعد از انجام آزمایش و تائید سلامت شیرشان می توانند با تقدیم شیر خود به این مرکز در نجات کودکان نارس سهیم باشند.  

وی خاطرنشان کرد: شیر دریافتی در دستگاه های مخصوص به صورت کامل و بهداشتی نگهداری و برای تغذیه نوزادان بستری استفاده می شود.

 
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + پانزده =