می‌خواهند جایگاه آموزش آکادمیک پرستاری را در کشور بشکنند/ کمبود پرستار بهانه است

می‌خواهند جایگاه آموزش آکادمیک پرستاری را در کشور بشکنند/ کمبود پرستار بهانه است

رئیس انجمن صنفی پرستاری گفت: تصمیم بورد پرستاری مبنی بر صدور مجوز آموزش کارشناسی پرستاری در مراکز غیر انتفاغی برای جامعه پرستاری تعجب برانگیز است، این تصمیم قبح و جایگاه آموزش های آکادمیک پرستاری را که 50 سال برای آن زحمت کشیده شده می شکند و پرستاری ایران را به نیم قرن قبل بر می گرداند.

بورد پرستاری اگر متوجه تصمیم اشتباه شود، اصلاح می‌کند

بورد پرستاری اگر متوجه تصمیم اشتباه شود، اصلاح می‌کند

رئیس انجمن علمی پرستاری ایران گفت: همه انجمن ها و نهادهای پرستاری دلسوز حرفه هستند، نگرانی از کاهش کیفیت آموزش پرستاری درست است، اما باید به نظرات همه احترام بگذاریم و با هم صحبت کنیم، بورد پرستاری هم اگر متوجه تصمیم اشتباه شود، حتما آن را اصلاح می کند.

تقلیل استانداردهای آموزش کارشناسی پرستاری، بازی با جان مردم است

تقلیل استانداردهای آموزش کارشناسی پرستاری، بازی با جان مردم است

سرپرست کارگروه توسعه علوم پرستاری گفت: تقلیل مرتبه و جایگاه آکادمیک رشته‌ای مانند پرستاری که با سلامت و جان مردم سر و کار دارد خطرناک است و تبعات آن را مردم در آینده می بینند. نباید با این تصمیمات با سلامت جامعه بازی کرد.

نگاه وزارت بهداشت برای تامین زیرساخت استاندارد آموزشی باید شامل همه رشته‌های علوم پزشکی باشد/ خطر آموزش غیر استاندارد پرستاری برای مردم

نگاه وزارت بهداشت برای تامین زیرساخت استاندارد آموزشی باید شامل همه رشته‌های علوم پزشکی باشد/ خطر آموزش غیر استاندارد پرستاری برای مردم

این روزها جامعه پرستاری یکی از پر چالش‌ترین دوره‌های خود را در حوزه آموزش پرستاری سپری می‌کند. اعطای مجوز جذب دانشجوی پرستاری به موسسات غیر انتفاعی و علمی- کاربردی در فضایی پر از ابهام نگرانی‌هایی در سطح جامعه پرستاری کشور در خصوص کیفیت آموزش پرستاری ایجاد کرده است که مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است.