آیا تا به حال وقتی به آینه نگاه می‌کردید، متوجه شدید که موهای طولانی روی چانه‌تان رشد کرده است؟! نگران نباشید، شما تنها نیستید که با این مسئله روبرو می‌شوید. متخصصان همچنین معتقدند که رشد مو در چانه برای بسیاری از خانم‌ها رایج است و موضوع نگران کننده و عجیبی نیست. به گفته متخصصان، این

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۴۶
کد خبر : 2223
موهای زائد خود را چه کنیم؟

آیا تا به حال وقتی به آینه نگاه می‌کردید، متوجه شدید که موهای طولانی روی چانه‌تان رشد کرده است؟! نگران نباشید، شما تنها نیستید که با این مسئله روبرو می‌شوید. متخصصان همچنین معتقدند که رشد مو در چانه برای بسیاری از خانم‌ها رایج است و موضوع نگران کننده و عجیبی نیست.

به گفته متخصصان، این موضوع یک ترکیب از عوامل ژنتیکی و هورمونی است که باعث رشد مو در چانه می‌شود. به طور واقع، هورمون‌های مردانه به نام آندروژن و هورمون‌های عمومی در بدن زنان، رشد موهای چانه را تحریک می‌کنند. با این حال، به دلیل حساسیت فولیکول‌های مو به این هورمون‌ها، تعداد موهای چانه می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی، حساسیت فولیکول‌های مو و تغییرات در سطح هورمون‌هایی که در رشد موهای چانه نقش دارند، بیشتر به دلیل ژنتیک فرد تعیین می‌شود. بنابراین، اگر مثلاً مادربزرگ شما موهای چانه دارد، احتمالاً شما هم همین ویژگی را خواهید داشت.

موهای چانه می‌توانند در هر سنی رشد کنند، اما اکثر خانم‌ها متوجه می‌شوند که با افزایش سن و تغییرات هورمونی ناشی از پیر شدن، رشد موهای چانه افزایش می‌یابد. با این حال، در کل، نیازی به نگرانی درباره موهای چانه نیست، زیرا شما می‌توانید با روش‌های معمول این موها را به راحتی از روی صورتتان بردارید و در صورت لزوم از روش لیزر برای حذف موهای زائد استفاده کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + سه =