هیلینگ در دندانپزشکی و ایمپلنت چیست؟ چه معنایی دارد؟ قیمت هلینگ چقدر است؟ هیلینگ (Healing Abutment) یک از مهمترین بخش‌های اجزا ایمپلنت است. یک قطعه کوچک به شکل یک کره تو پر که پس از کاشت ایمپلنت دندان داخل استخوان فک روی استخوان فک و لثه فیکس می‌شود. هلینگ نقش بسیار مهم و کلیدی در

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۱۶
کد خبر : 2564
قیمت هیلینگ ایمپلنت

هیلینگ در دندانپزشکی و ایمپلنت چیست؟ چه معنایی دارد؟ قیمت هلینگ چقدر است؟

هیلینگ (Healing Abutment) یک از مهمترین بخش‌های اجزا ایمپلنت است. یک قطعه کوچک به شکل یک کره تو پر که پس از کاشت ایمپلنت دندان داخل استخوان فک روی استخوان فک و لثه فیکس می‌شود. هلینگ نقش بسیار مهم و کلیدی در سلامت و کارکرد درست ایمپلنت دارد

قیمت هیلینگ ایمپلنت مانند ایمپلنت دندان به عواملی بستگی دارد و تعیین دقیق قیمت آن توسط دندانپزشک و متخصص ایمپلنت انجام می‌شود. معمولا دندانپزشکان متخصص ایمپلنت با مشاوره اولیه، بهترین انتخاب و مناسب‌ترین نوع ایمپلنت را به شما پیشنهاد می دهند.

قیمت هلینگ ایمپلنت به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه پلی اکسید متیلین، فلز تیتانیوم، زیرکونیا بستگی دارد. چون از این مواد ساخته می‌شود.

بررسی هزینه هلینگ ایمپلنت

این روش ایمپلنت که به هیلینگ اباتمنت نیز معروف است، دربرگیرنده نصب خود ایمپلنت دندان و چسباندن هیلینگ اباتمنت و تاج بر روی ایمپلنت می‌باشد. در هیلینگ اباتمنت مدت زمان بهبودی شما کوتاه‌تر می‌شود.

  • هیلینگ به دو روش یک مرجله‌ای و دو مرحله‌ای انجام می‌شود که هر یک هزینه مجزایی دارند.
  • انتخاب دندانپزشک نیز در قیمت هیلینگ موثر است. تخصص و مهارت و تجربه دندانپزشکی که هیلینگ را روی ایمپلنت شما قرار می‌دهد در کیفیت و هزینه آن تاثیر دارد.
  • برخی از کارهای دندانپزشکی مشمول بیمه تکمیلی هستند. می‌توانید از ارائه دهنده بیمه خود بپرسید که هیلینگ مشمول بیمه می‌شود یا نه.
  • هیلینگ ایمپلنت دوام و ماندگاری ایمپلنت را بالا می‌برد. پس یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت برای کاشت ایپملنت دندان است.

عواملی که بر روی هزینه هیلینگ ایمپلنت تاثیر می گذارند

قیمت هیلینگ ایمپلنت متاثر از عوامل مختلفی است و زمانی می توان هزینه دقیق آن را تعیین کرد که عوامل تاثیر گذار تحت بررسی های لازم قرار گرفته باشند.

برخی از آن‌ها عبارت است از:

  1. تعداد مراحلی که برای هیلینگ ایمپلنت مورد نیاز است
  2. متریال و موادی که برای هیلینگ ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرند
  3. استفاده و یا عدم استفاده از کارت تخفیف پزشکی
  4. متخصص بودن و یا نبودن پزشک
  5. بیمه های درمانی
  6. دولتی و یا خصوصی بودن کلینیک دندانپزشکی
  7. شهر و منطقه
  8. هزینه لابراتوار
  9. تعداد دندان ها و نوع دندان ها
  10. نکته ای در رابطه با قیمت هیلینگ ایمپلنت

تفاوت قیمت هیلینگ و اباتمنت ایمپلنت دندان

قیمت هیلینگ ایمپلنت

اصل تفاوت هیلینگ و اباتمنت ایمپلنت دندان مربوط به مرحله استفاده از این دو قطعه در فرآیند کاشت دندان است.  دومین تفاوت هیلینگ و اباتمنت ایمپلنت در این است که اباتمنت قطعه‌ای بسیار ضروری‌تر در کاشت ایمپلنت است، ولی هیلینگ هر چند استفاده می‌شود، چندان قطعه ضروری و مهمی نیست.

سومین تفاوت در این است که اباتمنت در درون ایمپلنت کار گذاشته می‌شود و برای همیشه در محل خود محکم و ثابت می‌ماند. اما هیلینگ بعد از گذشت زمان از روی کاور اسکرو برداشته می‌شود. کاور اسکرو، پیچ و قطعه کوچکی است که روی ایمپلنت وصل می‌شود تا مواد غذایی و لثه یا بافت نرم به داخل مرکز ایمپلنت که سوراخ شده، نفوذ نکند.

پس مشخصا درمیابیم که قیمت هلینگ از ایمپلنت جدا نیست و فقط بسته به انتخاب شما و تشخیص پزشک در بکارگیریی این روش است.

اما مطمئنا یک متخصص ایمپلنت باتجربه و کاربلد به شما اطلاعات جامع‌تر و دقیق‌تری در این باره خواهد داد. همچنین بهترین راهنمایی و مناسب‌ترین شرایط برای ایمپلنت را به شما پیشنهاد می‌دهد.

توصیه در خصوص هلینگ ایمپلنت

اباتمنت هیلینگ می‌تواند در روش کاشت ایمپلنت دندان مفید باشد. هیلینگ می‌تواند از بافت‌های نرم و سخت محافظت کند و تعداد روش‌های مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت را کاهش دهد. اما توصیه می‌شود از آنها دوباره استفاده نکنید.

برخی از افراد استفاده از هیلینگ اباتمنت را برای ایمپلنت دندانی خودشان انتخاب می‌کنند، زیرا هیلینگ فرآیند کاشت ایمپلنت دندان را کوتاه‌تر می‌کند. در روش یک مرحله‌ای، وقتی جراح کلاه هیلینگ را قرار می‌دهد، نیازی به جراحی دوم برای اتصال اباتمنت نیست.

اباتمنت هیلینگ پس از بهبودی لثه برداشته شده و سپس اباتمنت اتصال قبل از چسباندن تاج نصب می‌شود.

مشاوره رایگان تخصصی ایمپلنت در تهران

اگر می‌خواهید درباره جراحی ایمپلنت دندان و هیلینگ اباتمنت بیشتر بدانید، با جراح و دندانپزشک خودتان مشورت کنید.

دکتر احسان بیرنگ، از بهترین دندانپزشکان متخصص ایمپلنت کشور که عضو بنیاد نخبگان و عضو هیات مدیره انجمن پریودنتولوژی ایران و ارائه کننده کلیه خدمات در حوزه کاشت دندان به روش دیجیتال است در این خصوص مشاوره رایگان به شما میندهد

نقل قول از دکتر احسان بیرنگ:

« برای اینکه حداقل بتوانیم خدمت اولیه‌ای را به عزیزان ارائه کرده باشیم؛ تیم تخصصی ایمپلنت ما، به‌هیچ‌عنوان هزینه‌ای برای مشاوره جهت کاشت ایمپلنت نمی‌گیرند و مشاوره‌های ما کاملاً رایگان است. حتی بسیاری از دوستان در شهرستان هستند و ما آن‌ها را به رایگان راهنمایی می‌کنیم که در شهرستان خودشان درمان را انجام دهند.»

قیمت هیلینگ ایمپلنت

ارتباط با دکتر احسان بیرنگ:

  • آدرس: تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان جنوبی، پلاک 14، برج الماس، طبقه اول، واحد 14
  • تلفن: 02126355429 – 02126355128 – 02126355227
  • سایت: drbirang.com
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + هجده =