مجله

تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 می 2025 - 20:32
4 بازدید
کد خبر : 30745

سردار سید ابوالفضل موسوی پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص عواقب خاموشی معابر در هنگام قطع برق بیان کرد: مشکلی که در زمان خاموشی هنگام روز و در صبح و بعدازظهر، ایجاد می‌شود، تأثیر منفی بر بار ترافیکی است. در تقاطعی که چراغِ اتومات عمل می‌کند و با یک نفر عامل کنترل می‌شود، هنگام

سردار سید ابوالفضل موسوی پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص عواقب خاموشی معابر در هنگام قطع برق بیان کرد: مشکلی که در زمان خاموشی هنگام روز و در صبح و بعدازظهر، ایجاد می‌شود، تأثیر منفی بر بار ترافیکی است. در تقاطعی که چراغِ اتومات عمل می‌کند و با یک نفر عامل کنترل می‌شود، هنگام قطع برق باید ۳ یا ۴ نفر را در تقاطع گذاشت. این قدری مشکلات ما را مضاعف می‌کند. 

وی اضافه کرد: اما ما وضعیت را درک می‌کنیم و در این زمینه همراهی می‌کنیم، اگرچه خوب است که خاموشی نباشد، اما به‌هرحال خاموشی هست. ما نیز مجبوریم که تقاطع را کنترل کنیم تا تراکم و گره ترافیکی ایجاد نشود؛ یعنی تقاطی را که برق آن قطع شده است تقویت می‌کنیم تا مشکلی ایجاد نشود. 

موسوی‌پور تصریح کرد: اما قطع برق در شب‌هنگام در بزرگراه‌ها مشکل تصادف ایجاد می‌کند. این دیگر ربطی به ترافیک و تراکم ندارد؛ یعنی اداره برق باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که بزرگراه‌ها خاموش نباشند. این دیگر تدبیر خودشان است. انتظار پلیس این است که بزرگراه‌ها در شب روشن باشند. 

وی همکاری شهرداری تهران با پلیس راهنمایی و رانندگی را عالی توصیف کرد و افزود: در سطح بالا همکاری بین دو طرف در حال انجام است. نشست مشترک هفتگی بین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و حوزه حمل و نقل و ساماندهی ترافیک هر هفته برگزار می‌شود و موضوعات مختلفی در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد. جلسه‌ای نیز به‌تازگی با موضوع شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز داشته‌ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 1 =